De eerste ervaring met Enterprise Social technologie is essentieel voor het succes op de lange termijn. Daarom realiseren wij een gesloten community voor de community managers aan het begin van het project. Daar bespreken we de lancering van Yammer voor de rest van de organisatie en daar stimuleren wij ze om vanaf het begin elkaar te helpen en met elkaar af te stemmen.
Interactie op een Enterprise Social netwerk is essentieel. Het is daarom belangrijk dat u Yammer advies krijgt van ervaren experts. Als medewerkers bereid zijn vragen te stellen, maar niemand de moeite neemt om die vragen te beantwoorden zal een Enterprise Social netwerk nooit een succes zijn. Daarom stimuleren wij het gebruik van Enterprise Social technologie door trainingen te verzorgen voor het management, de medewerkers, community managers en daar waar nodig andere specifieke doelgroepen.
Veel organisaties introduceren een Enterprise Social netwerk simpelweg door een email te sturen en het aan te kondigen, maar een Enterprise Social netwerk lancering is daarentegen een proactieve benadering voor de adoptie van deze technologie. Door Enterprise Social op correcte manier te introduceren kunt u binnen weken of maanden rekenen op een kritieke massa op Yammer terwijl andere organisaties hier jaren voor nodig hebben.
Het transparanter laten verlopen van communicatie en samenwerking gaat ook gepaard met risico’s. Daarom is het belangrijk dat bijvoorbeeld het management, de HR, IT en communicatie afdeling goed weten wat het proces is als er iets op het netwerk om extra aandacht vraagt. Door de IT afdeling en de medewerkers te voorzien van security en privacy gerelateerde workshops zorgen we ervoor dat deze risico’s direct worden aangepakt en door een governance proces in te richten zal er in korte tijd kunnen worden ingegrepen als dat nodig is.
Het goede voorbeeld geven is cruciaal voor het succes van een Enterprise Social netwerk. Uit ervaring weten wij dat als de manager van iemand niet actief is op een Enterprise Social netwerk, de kans dat deze persoon zelf dat zal zijn aanzienlijk kleiner zal zijn. Door ons Yammer advies en op maat gemaakte workshops voor het management krijgt u voor de introductie van deze technologie grip op de belangrijkste aspecten en bent u perfect voorbereid op wat er na de introductie op uw afkomt.
Intake en analyse van de huidige ervaring en randvoorwaarden voor een netwerk lancering
Workshops en opzetten van een projectomgeving om alle stakeholders Yammer te laten ervaren
Workshops voor het ontwikkelen van content en trainingen voor community managers
Implementatie support, management trainingen en realiseren online Yammer community
Evaluatie van het project, het meten van adoptie en analyseren en verwerken van feedback
Andere Enterprise Social oplossingen
Als consumenten maken we praktisch geen gebruik van email omdat het niet meer van deze tijd is, maar het blijft vaak op kantoor de primaire vorm van communicatie. Het is niet verstandig om op deze transitie te gaan wachten. Met onze zero-email oplossing kunnen we uw organisatie binnen weken verlossen van interne emails. Dat doen wij door deel uit te maken van uw Enterprise Social netwerk en met behulp van onze op maat gemaakte workshops.
Een Sociaal Intranet is meer dan alleen een interne website waar medewerkers nieuwsberichten kunnen “liken” en reageren. Het is essentieel om een Intranet goed te integreren met een Enterprise Social netwerk om de ervaring op beide platformen optimaal te houden. Hierdoor krijgen medewerkers push notificaties, bepalen zij waar ze zich op willen abonneren en door ze bij het project te betrekken realiseren we een omgeving die ze vrijwillig en vaak bezoeken.