Microsoft biedt verschillende soorten software en diensten aan via de Cloud voor zowel consumenten als bedrijven. Office 365 is op 28 Juni 2011 gelanceerd, maar Microsoft heeft de stap naar de Cloud al gezet met de introductie van het BPOS (Business Productivity Online Suite). De stap naar de Cloud maakte het voor Microsoft mogelijk om op basis van kleine updates en A-B testing het Cloud platform continu te blijven innoveren. Dit terwijl de on-premises versie van SharePoint een vernieuwingscyclus kent van 2-3 jaar. De Microsoft Cloud brengt vele voordelen met zich mee, zoals beschikbaarheid en redundantie, maar er is minder ruimte voor maatwerk.
Door in te zetten op de Cloud van Microsoft zullen er aanzienlijk minder werkzaamheden zijn voor de locale IT afdeling. Er zijn strengere regels rondom maatwerk, maar hierdoor hoeft men zich minder druk te maken over upgrade problemen in de toekomst. Het is belangrijk dat organisaties Offie 365 goed introduceren. Wij hebben hiervoor op maat gemaakte trainingen ontwikkeld voor onder andere het management. Door gebruik te maken van onze Office 365 expert dienst worden de vragen van uw medewerkers in uw Yammer netwerk beantwoord en worden nieuwe Office 365 diensten netjes geïntroduceerd.
De overname van Yammer heeft een grote impact gehad op de manier waarop Microsoft met innovatie omgaat. De ontwikkelaars van Yammer weten als de beste wat er bij komt kijken om een Cloud dienst vanuit het niets groot te maken. Microsoft is Yammer steeds beter aan het integreren met andere Cloud diensten en wij verwachten dat er steeds meer organisaties de stap naar Office 365 zullen zetten vanwege de vele opties zoals de mogelijkheid voor een hybride omgeving. Benieuwd naar de mogelijkheden? Bel 020 89 34 347 of plan een telefoonafspraak in. Volg ons via Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube voor het laatste nieuws.
Volwassen platform met veel updates van diensten
Integratie tussen de verschillende verschillende diensten
Praktisch alle Office 365 diensten hebben een app
Overlap tusssen de verschillende diensten
Er zijn teveel naast elkaar bestaande profielen binnen het platform
Gebruik van WIndows geeft te weinig voordelen (integratie & apps)
Duidelijke communicatie over uitrollen nieuwe diensten
Voldoende instructiemateriaal beschikbaar online
Office 365 beheer is uitgebreid en overzichtelijk
Uitgebreide statistieken vereisen nog steeds maatwerk
Eindgebruikers hebben vaak nog hulp nodig
Impact Exchange legacy op innovatie van het platform