Salesforce Chatter | advies | implementatie | adoptie | Enterprise Social NL
Voor organisaties die het maximale uit Enterprise Social willen halen. Zero-email, Sociaal Intranet en Yammer advies, implementatie & adoptie. Dé ESN expert
enterprise-social;enterprise social advies;yammer advies
6374
page-template-default,page,page-id-6374,Hazel,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Salesforce Chatter

Historie van Salesforce Chatter

 

Salesforce is in 1999 opgericht als SaaS bedrijf (software as a service) door vier oud medewerkers van Oracle. Binnen 4 jaar heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot een belangrijke speler in de CRM markt en in Juni 2004 is Salesforce de beurs op gegaan. Chatter is een Enterprise Social en Social Collaboration dienst waarvan de beta versie in Februari 2010 is gelanceerd en op 22 Juni 2010 is Chatter beschikbaar gesteld voor alle 77.300 bestaande Salesforce klanten. In het begin was het mogelijk om losse Chatter licenties aan te schaffen, maar dat is nu niet meer het geval en Chatter is nu een standaard onderdeel van het Cloud platform van Salesforce.

Impact van Salesforce Chatter 

 

Salesforce is door Gartner in 2015 beschouwd als één van de vier grote spelers op het vlak van Sociale software naast Microsoft, IBM en Jive en we verwachten niet dat dit op korte termijn zal veranderen. Salesforce is een populair platform en Chatter is met de tijd steeds beter geïntegreerd met de bestaande Cloud diensten. Salesforce heeft een groot partner netwerk en sinds de introductie van Chatter hebben ontwikkelaars de ervaring van applicaties sociaal kunnen maken door deze te integreren met Chatter. Salesforce heeft daarnaast een Community Cloud oplossing waarmee Enterprise Social extern mogelijk wordt gemaakt.

Toekomst van Salesforce Chatter

 

Microsoft en IBM hebben de afgelopen jaren hoger ingezet op het community aspect van Enterprise Social technologie. Het grote voordeel voor Salesforce is het feit dat Chatter en de Community Cloud oplossing in-house zijn ontwikkeld. Hierdoor is bij de ontwikkeling van Enterprise Social technologie rekening gehouden met de visie voor het bestaande platform. Dit is echter ook een risico omdat de ervaring op het platform als geheel niet rondom de Enterprise Social technologie is opgebouwd. Salesforce blijft desondanks een belangrijke speler omdat de ervaring op het platform is gebaseerd op belangrijke interne processes zoals sales en marketing.

Gebruiker

Browser ervaring0%
Mobiele applicatie ervaring0%
Innovatie0%

Overzichtelijk, intuïtief en gebruiksvriendelijk

Standaard beschikking over statistieken van groepen

Goede integratie met het Salesforce platform

Office documenten kunnen niet online worden bewerkt

Relatief weinig mogelijkheden voor beheer van groepen

Geen vertakkingen mogelijk binnen conversaties

Admin

Beheer0%
Statistieken0%
Connectiviteit0%

Uitgebreide beheer mogelijkheden van het platform

Koppelingen met de rest van het platform

Alles-in-één oplossing voor o.a. Enterprise Social en collaboration

Minder geschikt voor het informeren van grote communities

Niet optimaal voor realtime communicatie zoals chat

Salesforce Chatter is niet los verkrijgbaar

Browser

Mobiele applicatie

MEER INFORMATIE

Blog posts gerelateerd aan Salesforce Chatter