Pooya Obbohat | over Enterprise Social Nederland
Voor organisaties die het maximale uit Enterprise Social willen halen. Zero-email, Sociaal Intranet en Yammer advies, implementatie & adoptie. Dé ESN expert
enterprise-social;enterprise social advies;yammer advies
6124
page-template-default,page,page-id-6124,Hazel,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Over Enterprise Social Nederland

 

Pooya Obbohat (eigenaar)

Enterprise Social Nederland is 2016 opgezet om organisaties te helpen met de implementatie en adoptie van sociale technologie. Na mijn studie Technische Bestuurskunde in Delft ben ik bij Microsoft begonnen als trainee binnen het Next Generation Consultant trainee programma. Ik kreeg hierbij de ruimte om zelf projecten op te zetten en uit te zoeken op wat voor manier ik Microsoft zou kunnen helpen. Één van mijn projecten was de realisatie van een Business Course voor studenten. De Business Course is sindsdien een terugkerend jaarlijks evenement en wordt op vrijwillige basis georganiseerd door de nieuwe trainees. Het is tevens sinds de eerste editie de primaire bron geworden voor het vinden van nieuwe trainees. Ik wist hierdoor al vroeg binnen mijn carrière hoeveel potentie het heeft om met een diverse groep mensen naar problemen en kansen voor de organisatie te kijken.

 

Bij Microsoft heb ik jarenlang als consultant en projectmanager gewerkt binnen het Business Productivity team van Microsoft Services. Hierbij heb ik mij vooral gespecialiseerd op het gebied van de adoptie van technologie. Dit heb ik gedaan door technologische oplossingen te realiseren waar iedereen met plezier gebruik van heeft kunnen maken. Ik ben er al snel achter gekomen dat je als consultant heel kritisch moet zijn over de ervaring van de eindgebruikers omdat ik veel oplossingen zoals Intranet omgevingen heb mogen zien die weinig gebruikt werden. Door de overname van Yammer door Microsoft in 2012 ben ik mij gaan specialiseren in sociale technologie en heb ik Enterprise Social meegenomen in praktisch al mijn projecten. De SharePoint Intranet omgevingen heb ik sociaal gemaakt door Yammer effectief in deze omgevingen te integreren. Mijn passie voor sociale technologie en mijn creativiteit in het bedenken van nieuwe concepten hebben geresulteerd in de eerste gestandaardiseerde Sociale Intranet oplossing binnen Microsoft.

 

Enterprise Social Nederland is opgezet als platform om een modernere vorm van consultancy mogelijk te maken. Onze Office 365 expert dienst maakt het bijvoorbeeld mogelijk voor mij en voor andere freelance Office 365 experts om via het Enterprise Social (Yammer) netwerk de vragen van alle medewerkers te beantwoorden. Dit is voor ons interessant omdat we minder te maken hebben met overhead en echt een impact kunnen hebben op de manier waarop een organisatie gebruik maakt van Office 365 en het is voor organisaties interessant omdat ze het hele jaar door toegang hebben tot een expert en daar niet iemand voor hoeven in te huren.

 

Benieuwd naar de mogelijkheden? Bel 020 89 34 347 of plan een telefoonafspraak in. Volg ons via FacebookTwitterLinkedIn en YouTube voor de laatste ontwikkelingen rondom sociale technologie en onze dienstverlening.

 

Pooya Obbohat